کمپین دیجیتال مارکتینگ یک طرح بازاریابی آنلاین است که توسط کسب و کارها انجام می‌شود. هدف از این کمپین‌ها جلب توجه مخاطبان، برقراری ارتباط با آنها، افزایش ترافیک سایت یا افزایش نصب اپلیکیشن و در نتیجه افزایش درآمد و بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه است. یک کمپین دیجیتال می تواند شامل ایمیل مارکتینگ ، سرچ مارکتینگ ، موبایل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و باشد. 

۶ مرحله حیاتی که در پشت کمپین های بازاریابی دیجیتال موثر وجود دارد:

1) تعریف خلاصه ای از کسب و کار شما

بازار کسب و کار خود را بررسی و انالیز کنید.

در مورد رقبایتان تحقیق کنید.

اهداف و مقاصد خود را مشخص کنید.

2) بودجه خود را تعریف کنید.

تخصیص منابع درستی داشته باشید

به چه دارایی هایی نیاز دارید؟

استراتژی توزیع را مشخص کنید

3) تعریف پرسونای خریدار

شناسایی چالش‌ها و اهداف

شناسایی قالب‌‌ها و کلیدواژه‌ها

انتخاب ابزارها/کانال‌های بازاریابی مناسب

4) تولید محتوا

آگاهی از برند

تبدیل کردن کاربر به مشتری

 پرورش لید یا سرنخ

5) اجرا

برنامه زمانی خلق دارایی

برنامه توزیع

6) گزارش

بررسی کردن

اندازه‌گیری

تطبیق

شما می توانید با استفاده از نکات کوچک اما کاربردی زیر، به کمپین دیجیتال مارکتینگ کمک کنید تا به خوبی عمل کند. بدین شکل می توانید تیمی داشته باشید که به راحتی روند کمپین‌های خود را دنبال کنند.


منبع