روانشناسی رنگ‌ها

اینکه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی معروف دنیا از جمله توییتر، فیسبوک لینکداین و تامبلر و بسیاری از برنده‌های معروف از جمله Dell، HP،IBM و Intel لوگوهایی به رنگ آبی دارند، قطعاً تصادفی نیست. البته این بدان معنا نیست که رنگ آبی حتماً گزینه‌ی خوبی برای وبسایت و برند شماست. فراموش نکنید که بسته به برخی عوامل، هر وبسایت رنگ مختص به خود را در جهت برآورده کردن نیازهایش دارد.

اگر بدانید که هر رنگ چه تاثیراتی بر افراد می‌گذارد می‌توانید بهترین گزینه را برای رنگ‌آمیزی وبسایت خود برگزینید. در ادامه در خصوص تاثیر رنگ در طراحی وب سایت صحبت خواهیم کرد.

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز به صورت ناخودآگاه باعث افزایش ضربان قلب و سریع‌تر شدن سرعت تنفس می‌شود. رنگ قرمز همراه با هیجان، عشق، انرژی و تحرک است. همچنین به طور بالقوه حاوی مضامینی منفی چون جنگ، خشونت، آتش، عصبانیت و خطر است.

روانشناسی رنگ زرد

زرد درخشان‌ترین رنگ است. با موضوعاتی همچون شادی، خوش‌بینی و جوانان همخوانی دارد. همچنین القاء کننده‌ی برخی ویژگی‌ها منفی مثل بزدلی، فریب و ارزانی نیز می‌باشد.

روانشناسی رنگ نارنجی

نارنجی یک رنگ فعال و پر جنب و جوش است که عموما با تفریح، شادی، هیجان و اشتیاق مرتبط است. همچنین استفاده از این رنگ برای جلب توجه و برقراری ارتباط نیز توصیه می‌شود.

روانشناسی رنگ سبز

سبز به منظور هماهنگی و حفظ تعادل عناصر به کار می‌رود. رنگ سبز با رشد و پویایی، سلامتی، طبیعت، ثروت، آرامش، سخاوت، باروری، موفقیت، صلح و مضامینی از این قبیل مرتبط است.

روانشناسی رنگ آبی

آبی با مفاهیمی همچون صلاحیت، کیفیت، آرامش، اعتماد، پایداری، خرد، وفاداری، استحکام، بهره‌وری و امنیت مرتبط است. آبی روشن می‌تواند مفاهیمی چون طراوت و انرژی‌بخشی را نیز در بر گیرد.

روانشناسی رنگ مشکی

مشکی رنگ قدرتمندی است که اغلب با مفاهیمی مثل کمال، ظرافت، قدرت، ثبات، استحکام، تشریفات و هوش همراه است. این رنگ همچنین می‌تواند نماد مرگ، رمز و راز و شرارت باشد.

روانشناسی رنگ سفید

رنگ سفید با خلوص، پاکی، شادی، صمیمیت و امنیت مرتبط است.

روانشناسی رنگ صورتی

اگرچه صورتی زیر مجموعه‌ای از قرمز است، با این حال ویژگی‌هایی دارد که در رنگ قرمز نیست. صورتی نشان دهنده‌ی کمال، صمیمیت، عشق و رمانتیک بودن است. خشونت و شرارت قرمز در آن وجود ندارد و کاملاً ملایم و تسکین‌دهنده است.


منبع